تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۷۰۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر‌های طلایی برای سهامداران تاصیکو | اولین شمش طلا کی تولید می‌شود؟

‌می‌متالز - بخشی از مجمع تاصیکو به خبر‌های مربوط به وضعیت معادن طلا و بهره برداری این شرکت اختصاص داشت. اولین شمش طلا کی روی میز تاصیکو قرار خواهد گرفت؟

به گزارش می‌متالز، ریال ۵ شهریور ماه سال جاری بود که مجمع عمومی عادی سالیانه تاصیکو برگزار شد. این هلدینگ بزرگ زیرمجموعه شستا در بخشی از مجمع خبر‌هایی مربوط به معادن طلای خود داد که می‌تواند برای سهامداران تاصیکو حائز اهمیت باشد. اولین شمش طلا کی بر روی میز تاصیکو قرار خواهد گرفت؟

شرکت توسعه معادن پارس تامین

شرکت توسعه معادن پارس تامین از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین می‌باشد که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده و از سال ۱۳۹۱ فعالیت‌های خود را با نگاهی جامع به صنعت معدن، در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن پیش برده است. شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق به دریافت گواهی کشف بزرگترین معدن طلای ایران با ۲۴.۵ میلیون تن ذخیره قطعی و ۴۸.۹ میلیون تن ذخیره احتمالی و در سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت جواز تاسیس کارخانه استحصال طلا با ظرفیت ۴۴۳ کیلوگرم شمش طلا و دریافت جواز تاسیس کارخانه تولید کاغذسنگ با ظرفیت ۵۰۰۰ تن و پروانه بهره برداری معدن آهک شده است.

این شرکت فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه معدن و صنایع معدنی در استان سیستان و بلوچستان شروع کرده است. اخذ گواهی کشف بزرگترین معدن طلای کشور در سیستان و بلوچستان با ذخیره قطعی ۲۴ میلیون تن و ذخیره احتمالی ۴۸ میلیون تن کانسنگ با عیار ۱.۰۶ ppm، برنامه احداث کارخانه فرآوری ۴۴۰ کیلو طلای عیار ۲۴ از سوی توسعه معادن پارس تامین از جمله مهمترین اقدامات این شرکت است.

گفتنی است که شرکت توسعه معادن پارس تامین اولین کارخانه تمام ایرانی طلا است.

پارس تامین کی عرضه اولیه می‌شود؟

در مجمع تاصیکو اعلام شد که مجوز درج و پذیرش این شرکت در بورس در حال اخذ می‌باشد و موافقیت‌های اولیه گرفته شده است. تنها اختلافی در زمینه نحوه ارزش گذاری قیمت معدن وجود داشته است که آن هم گویا در حال حل شدن است و تاصیکو در تلاش است تا شرکت توسعه معادن پارس تامین را در سال جاری به عرضه اولیه برساند.

طبق صحبت‌هایی که در مجمع تاصیکو انجام شد، وعده داده شد که ۳۰ شهریور ماه سال جاری تست سرد طلا انجام شود و در پاییز امسال محصول نهایی تقدیم سهامداران گردد؛ بنابراین در پاییز امسال تاصیکو مجموعه تولید شمش را می‌تواند در پرتفوی خود داشته باشد.

پروژه طلای سقز کی به بهره برداری می‌رسد؟

همچنین اعلام شد که پروژه طلای سقز شروع شده است که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده